lektor filmowy

Jakie są ceny lektorów i od czego zależą?

Chcesz skorzystać z usług lektorskich? W takim przypadku na pewno zastanawiasz się nad tym, jakie będą ich ceny. W tym przypadku trzeba pamiętać o tym, że wskazanie na jednoznaczną kwotę nie jest takie proste. Ile zatem orientacyjnie kosztuje usługa lektorska? Co wpływa na ostateczne koszty?

Kiedy konieczne jest zamówienie lektora?

Lektor jest osobą, która użycza swojego głosu do realizacji wielu typów projektów. Z jego wsparcia można skorzystać między innymi przy realizacji filmów reklamowych czy też instruktażowych, nagrań do automatycznej sekretarki czy też przy przygotowywaniu jingli do sklepu.

Wybór właściwego lektora ma w takich przypadkach bardzo duże znaczenie, wobec tego warto poświęcić czas, by wybrać odpowiednią osobę. W tym celu wykorzystuje się najczęściej banki głosów, czyli internetowe serwisy z próbkami głosów lektorskich. Można też szukać ofert lektorów w innych serwisach jak ogłoszeniowe, a także bezpośrednio na ich stronach online.

Jakie są ceny usług lektorów?

Gdy potrzebne jest skorzystanie z pomocy osoby jak lektor cena – https://www.powitania.pl/cennik/ jest uzależniona od wielu czynników.

Zazwyczaj około 30 sekund nagrania lektorskiego będzie wydatkiem rozpoczynającym się od 80-100 złotych. Dotyczy to jednak osób z mniej rozpoznawalnymi głosami. Te, które są znane, mają znacznie wyższe cenniki, dlatego też ich usługi mogą być związane z wydatkiem paru tysięcy złotych.

Oczywiście, trzeba też pamiętać o tym, że cena samego lektora to jeszcze nie wszystko. Dodatkowo też, jeśli nagranie ma obejmować inne efekty dźwiękowe, muzykę, trzeba będzie zapłacić także za nie. Z opłatami jest też związane miksowanie, postprodukcja.

Co wpływa na wysokość cen lektorów?

Ceny usług lektorskich są zróżnicowane, więc różnice pomiędzy nimi w przypadku tego samego materiału do nagrania mogą być bardzo duże.

W przypadku materiałów reklamowych jak reklamy do telewizji duże znaczenie będzie miało nie tylko to, jak długo one trwają. Ważne jest też to, gdzie będą one emitowane. Wtedy, gdy reklama przeznaczona jest do emisji w lokalnym medium, wtedy można zapłacić mniej, natomiast wtedy, gdy jest to reklama w telewizji ogólnopolskiej, wtedy stosowane są wyższe stawki.

Trzeba też pamiętać o tym, że lektorzy mogą stosować różne wyceny w przypadku bardzo krótkich materiałów, dlatego też zwykle można spotkać się z minimalną kwotą realizacji zlecenia.

Aby dowiedzieć się więcej o aktualnych cenach związanych z usługami lektorskimi, warto zajrzeć bezpośrednio na strony lektorów lub na inne witryny, gdzie można zamówić ich usługi.

Dodaj komentarz